Den stromů
jsme letos oslavili opět aktivně a s radostí. Žáci všech ročníků se během
dopoledne věnovali tématům spojeným se stromy, významem lesa pro člověka i ochranou
přírody. V jednotlivých třídách si děti povídaly o tom, proč jsou stromy
důležité, co všechno nám les poskytuje a jak bychom se měli k přírodě chovat.
Nezůstalo ale jen u povídání – každá třída vyrazila také ven. Žáci 1.-4.
ročníku se vydali na vycházku do blízkého okolí nebo do lesa, kde pozorovali
přírodu, zkoušeli rozpoznávat jednotlivé druhy stromů, prvňáčci sbírali listy
pro další tvoření. Páťáci zamířili do lesoparku v Orlové, kde na ně čekaly
nejen poznávací aktivity, ale i soutěžní úkoly. Nechyběl ani klasický zážitek
„objímání stromů“, ze kterých děti čerpaly energii. Ve třídách potom děti
pracovaly s pracovními listy, kde například přiřazovaly listy a plody ke
správným stromům, hledaly správné obrysy, shodné listy, vybarvovaly obrázky
podle daného čísla atd. Třeťáci a čtvrťáci si společnými silami vytvořili “strom
přátelství“. Žáci 5.ročníku navíc zhlédli výukový film o lese. Celé dopoledne
se neslo ve znamení spolupráce, radosti a úcty k přírodě. Díky tomuto
zážitkovému učení si žáci nejen rozšířili své znalosti, ale také si vytvořili
hlubší vztah ke stromům a přírodě kolem nás.
V úterý 5. 6. 2025 se žáci 2.- 5. ročníku naší školy vydali na exkurzi do Archeoparku Chotěbuz – místa, kde se historie probouzí k životu. Hned po příchodu nás přivítala atmosféra dávných časů, kdy lidé žili v jednoduchých domečcích z hlíny a dřeva, obklopení přírodou a odkázáni na vlastní dovednosti. Děti se během programu seznámily s rozmanitými řemesly, která byla pro tehdejší život nezbytná. Měly možnost si všechno samy vyzkoušet, jako vrtání a upínání dřeva, řezbářství, práci na jednoduchém soustruhu, výrobu provazů či tkaní. Se zaujetím si vyzkoušely i práci písaře na destičku s voskem, rozdělávání ohně, mletí obilí na mouku v roli mlynáře, seznámily se s životem tehdejších lovců. Velkým zážitkem byla střelba z luku, která děti nadchla. Během prohlídky si děti prohlédly obydlí tehdejších lidí, dozvěděly se, jak se žilo bez elektřiny, tekoucí vody či moderních technologií. Lépe tak pochopily každodenní život našich předků. Na závěr jsm...
Moc hezké!
OdpovědětVymazat