Preventivní program-3. blog

Tentokrát jsme se museli rozdělit na dvě skupiny, kdy první skupinu tvořili prvňáci, druháci a třeťáci. Druhou skupinu čtvrťáci a páťáci.

V první skupině byla beseda na téma „KAMARÁD“.  Děti si zahrály hru ,,výměna" ( např. vymění se ti, kteří rádi chodí ven atd. ) Poté měli děti říct, jak by měl vypadat jejich kamarád a jak by vyřešily, kdyby se s kamarády pohádaly. Jak by se měly zachovat, když něco pokazí (OMLUVIT SE). Dále měly děti povědět, kdo je jejich kamarád a proč ho mají rádi. Bylo to pro ně náročné, ale zvládly to na jedničku. Nakonec nakreslily svého kamaráda a rozdělily vlastnosti na dobré a špatné. Na závěr besedy hrály hru „O Palečkovi“ a „Tichou poštu“. 

Ve druhé skupině proběhla beseda s názvem „RYBNÍK“. Nejprve proběhlo představení a potom rozhovor o tom, jaký by měl člověk, kterého bych chtěl za kamaráda (např. slušný, hodný, srandovní, kamarádský…). Po rozhovoru se děti snažily nakreslit alespoň pět aktivit, které dělají ve svém volném čase, ale nemůžou je dělat samy (byl to pro ně pořádný oříšek, ale nakonec vymyslely tyto aktivity: fotbal, hokej). Potom děti dostaly za úkol nakreslit vodní živočichy, žijící v rybníku. Děti nakreslily velrybu, chobotnici, želvu (tak nevím….), úhoře, rybu atd. a všechny obr. daly doprostřed místnosti, takže vytvořily „rybník“. Najednou přijel podnikatel, kterého hrál lektor Lukáš a řekl, že chce zničit rybník a místo něj vybudovat TESCO. Ale pokud se děti společně domluví a vyšlou jednoho zástupce, který mu přednese vhodné argumenty na záchranu rybníka, své plány změní. Zjistili jsme, že děti mají problém spolupracovat, ihned se vytvořily skupinky a nebyly schopné se domluvit, koho vyšlou jako zástupce. Nakonec vystoupil Ondra z 5. třídy a poprosil pana podnikatele, aby TESCO postavil jinde. Na závěr děti vyplnily SPOKOJENOSTMETR.





























Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu