Preventivní program-3. blog
Tentokrát jsme se museli rozdělit na dvě skupiny, kdy
první skupinu tvořili prvňáci, druháci a třeťáci. Druhou skupinu čtvrťáci a
páťáci.
V první
skupině byla beseda na téma „KAMARÁD“. Děti si zahrály hru ,,výměna" ( např. vymění
se ti, kteří rádi chodí ven atd. ) Poté měli děti říct, jak by měl vypadat
jejich kamarád a jak by vyřešily, kdyby se s kamarády pohádaly. Jak by se měly
zachovat, když něco pokazí (OMLUVIT SE). Dále měly děti povědět, kdo je jejich
kamarád a proč ho mají rádi. Bylo to pro ně náročné, ale zvládly to na jedničku.
Nakonec nakreslily svého kamaráda a rozdělily vlastnosti na dobré a špatné. Na
závěr besedy hrály hru „O Palečkovi“ a „Tichou poštu“.
Ve druhé
skupině proběhla beseda s názvem „RYBNÍK“.
Nejprve proběhlo představení a potom rozhovor o tom, jaký by měl člověk,
kterého bych chtěl za kamaráda (např. slušný, hodný, srandovní, kamarádský…).
Po rozhovoru se děti snažily nakreslit alespoň pět aktivit, které dělají ve
svém volném čase, ale nemůžou je dělat samy (byl to pro ně pořádný oříšek, ale
nakonec vymyslely tyto aktivity: fotbal, hokej). Potom děti dostaly za úkol
nakreslit vodní živočichy, žijící v rybníku. Děti nakreslily velrybu,
chobotnici, želvu (tak nevím….), úhoře, rybu atd. a všechny obr. daly
doprostřed místnosti, takže vytvořily „rybník“. Najednou přijel podnikatel,
kterého hrál lektor Lukáš a řekl, že chce zničit rybník a místo něj vybudovat
TESCO. Ale pokud se děti společně domluví a vyšlou jednoho zástupce, který mu
přednese vhodné argumenty na záchranu rybníka, své plány změní. Zjistili jsme,
že děti mají problém spolupracovat, ihned se vytvořily skupinky a nebyly
schopné se domluvit, koho vyšlou jako zástupce. Nakonec vystoupil Ondra
z 5. třídy a poprosil pana
podnikatele, aby TESCO postavil jinde. Na závěr děti vyplnily SPOKOJENOSTMETR.
Komentáře
Okomentovat