Všem dětem přeji k jejich dnešnímu svátku "Dni dětí" jen to nejlepší a posílám mé srdíčko.
A nyní domácí úkoly na další období.


Domácí úkoly                                                                                                             1.-3.5.2020

Český jazyk: životnost podstatných jmen

Str. 100-přečíst žlutý obdélník

Str. 100, cv. 3, napiš slova a urči životnost, např. pes-rod mužský životný

                                                                                       kabát-rod mužský neživotný

                cv.4, napiš věty a ze závorky doplň slovo rodu mužského (ptáme se ten)

př. Ivana si koupila sešit. (ten sešit)

Čtení:

Str. 92, naučit báseň „Chodil pán, chodil po louce“ a ve čtvrtek mi přednést ve škole (všichni!)

Prvouka:

Str. 60-bezobratlí živočichové, vypsat, kdo všechno tam patří, nakreslit 1 obrázek, vybarvit (ten, kdo nedělá zápis, ho udělá!)

Matematika:

Matematika č.3                                          do 4. června

Určitě doma pilně procvičujete násobení i dělení, takže následující příklad maminky, která chce rozdělit koláče svým dětem, byste lehce zvládli. Čti a pozoruj.

Maminka upekla 4 koláče a chce je spravedlivě rozdělit mezi 2 děti.

 Jirka                                Katka

  OO                                   OO

To jsou 4 koláče, rozdělila 2 dětem, každý dostal 2 koláče.

Příklad a výpočet:              4 : 2 = 2



Nové učivo DĚLENÍ SE ZBYTKEM čti a pozoruj:

Co když ale maminka upeče 5 koláčů a chce je spravedlivě rozdělit 2 dětem?

Jirka                                Katka

OO                                   OO                                   O                    1 koláč zbyl.

                                                                                                         Je to zbytek.

To je 5 koláčů, rozdělila 2 dětem, každý dostal 2 koláče, zbyl 1 koláč.

Příklad a výpočet.             5 : 2 = 2 (zb. 1)

_______________________________________________________________

Anička má 3 psy a koupila pro ně 10 kostiček. Jak je spravedlivě rozdělí?

Puňta                       Ťapka                        Ben

OOO                         OOO                       OOO                   O         1 zbyla.

                                                                                                         Je to zbytek.   

To je 10 kostiček, rozdělila 3 psům, každý dostal 3 kostičky, zbyla 1 kostička.

Příklad a výpočet.             10 : 3 = 3 (zb. 1)

_______________________________________________________________      

Zbytek nemusí být vždy jen 1. Dědeček přinesl ze zahrady 10 jablek. Jak jablka

spravedlivě rozdělil mezi 4 vnoučata?

Pepík                    Věrka                 Jana                Alice                                    

OO                       OO                     OO                  OO                          OO

                                                                                                              2 zbyla

To je 10 jablek, rozdělil 4 vnoučatům, každý dostal 2, zbyla 2 jablka.

Příklad a výpočet.            10 : 4 = 2 (zb. 2)







Popros maminku, ať ti půjčí 2 misky nebo talíře. Dále budeš potřebovat například

křupky nebo lentilky nebo knoflíky…

Pak si napočítej 15 kousků třeba křupek a budeš je po jednom rozdělovat do dvou

misek. Aby to bylo spravedlivé, musí být nakonec v obou miskách stejný počet.

    miska                                 miska                         zbytek

OOOOOOO                       OOOOOOO                       O



Kolik si napočítal(a)? 1 miska 7 křupek, 2 miska 7 křupek, zbyla 1? Správně!

Příklad a výpočet.               15 : 2 = 7 (zb. 1)



Takhle si můžeš zkoušet rozdělit různý počet křupek. Můžeš poprosit maminku

ještě o další misku nebo talíř a zkusit rozdělovat mezi 3 misky, budeš dělit třemi.

_______________________________________________________________



Dělení se zbytkem máš vysvětleno i v učebnici Matematiky 3. díl str. 7. Přečti

si cvičení 5 a pozoruj jednotlivé zápisy.

A teď zkus sám(a) vypočítat následující příklady:

1) Rozděluj kolečka po dvou a zapiš příklady.

   OO/OO/O                                                                     5 : 2 = 2 (zb. 1)

                                                                                        

   OOOOOOOOOOOOO                                                13 : 2 =

                                                                                         

   OOOOOOO                                                                   7 : 2 =



   OOOOOOOOOOO                                                       11 : 2 =



2) Vypočítej:

3 : 2 =                                          9 : 2 =                                     15 : 2 =

5 : 2 =                                         11 : 2 =                                    17 : 2 =

7 : 2 =                                         13 : 2 =                                    19 : 2 =

                                                                                       




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu